PRZEPRAWA PRZEZ RZEKĘ Jeden człowiek taśma biało-czerwona długości około 50 metrów. Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : Przygotować przeprawę przez rzekę i oznaczyć jej granice taśmą biało-czerwoną w poprzek rzeki Wybrać niezbyt głęboki odcinek rzeki najlepiej bród lub coś podobnego szerokości min 10m. ale i nie za szeroki. Punktować pomysłowość i inicjatywę patrolu. Zadanie dla patrolu. Przez rzekę Wasze rozpoznanie wyznaczyło i oznakowało teren do wykonania przeprawy. W tym obszarze należy dokonać przeprawy całością sił patrolu. ( gdzieś w okolicy jest co prawda mostek ale trzeba nadłożyć drogi) List z instrukcjami po przeprawie. ORIENTACJA W TERENIE Dwie osoby (dla bezpieczeństwa) na bunkrze w Kluczach. Wojskowe mapy kolorowe terenu min. jeden kompas. Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : - Wyznaczyć azymuty kierunkowe na min 6 obiektów widocznych - wyznaczyć wg. mapy odległość do wiosek, zakładów charakterystycznych wzgórz widocznych w terenie - wybrać i zapisać min 6 współrzędnych z map wojskowych Punktować podejście do zadania, sposób wykonania i zgranie zespołu. Zadania dla patroli : - Zorientować mapę - Określić azymuty kierunkowe na charakterystyczne obiekty - Określić odległość do obiektów namierzonych (bez mapy) - Określić odległość wg. mapy - Podać namiary artyleryjskie na min dwa obiekty ( nr arkusza, współrzędne) BUNKIER ŁĄCZNOŚCI WROGA Min. dwie osoby koniecznie męskie w strojach bojowych lub pustynnych. i około 100 mini petard 3-4 kartki z kryptonimem stacji Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : Koło bunkra (odległość 0-5m) umieścić kartki z oznakowaniem i kryptonimem bunkra. Nie dać się podejść przez patrole. Starać się odczytać numer patrolu lub ustalić jego cechy charakterystyczne. Im mniej Wam się uda ustalić tym więcej punktów dla patrolu. Obsługa ma za zadanie utrudniać podejście np. przez obrzucanie petardami atakujących. Nie rzucać bezpośrednio w nich ale w pobliżu!!! Zadanie dla patrolu: Na mapie określony rejon obecności umocnionego obiektu łączności wroga(bunkier na pustyni) - Odszukać i oznaczyć na mapie obiekt. - określić kryptonim punktu (karty identyfikacyjne na ścianach bunkra) - Nie dać się rozpoznać i wykryć przez przeciwnika. - NIE WOLNO ATAKOWAĆ OBSŁUGI I OCHRONY - ochrona obiektu po wykryciu przeciwnika może wezwać wsparcie własnej artylerii (petardy) KONTAKT NA ZRZUTOWISKU Obsada to min. dwie osoby męskie w strojach bojowych i około 100 mini petard kawałki taśmy biało-czerwonej + 30 kopert z listem zaszyfrowanym alfabetem Morse'a Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : Wyznaczyć teren około 100x100 metrów oznakowany np. taśmą biało-czerwoną. Na terenie wyznaczony umieścić wszystkie koperty z wiadomościami. Ukryć je nie za dokładnie (tak jakby spadły z nieba) Przeszkadzać patrolom w podejściu na teren. Wykryty patrol można obrzucać petardami. Starać się odczytać numer patrolu lub ustalić jego cechy charakterystyczne. Im mniej Wam się uda ustalić tym więcej punktów dla patrolu. Nie rzucać bezpośrednio w nich ale w pobliżu!!! Zadanie dla patrolu. W strefie dokonano zrzutu pakietów z instrukcjami. Teren jest patrolowany przez liczne przeciwnika. Należy odnaleźć jeden z pakietów i odczytać instrukcje. NIE ATAKOWAĆ PATROLI WROGA. Przeciwnik po wykryciu patrolu może otworzyć ogień. TEREN SKAŻONY Dwie osoby i około 5-8 masek pgaz. oraz 5 płaszczy OP. + płachta z kanadyjki do transportu + oznakowanie strefy skażonej. Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : Oznakować teren skażony (100x100m) umieszczając na drzewach karty z ostrzeżeniem w jednym miejscu zebrać sprzęt. ŁĄCZNIK kładzie się gdzieś pod drzewem i udaje osobę krztuszącą się lub nieprzytomną. Należy zwrócić uwagę na nałożenie łącznikowi maski oraz sposób wyniesienia. Jeżeli patrol nie założył mu maski łącznik ma udawać "martwego" Zadanie dla patrolu to: Wejść na teren oznakowany jako skażony. Na terenie skażonym przebywa łącznik. Przed wejściem nałożyć okrycia OP i maski, wejść na teren skażony, odszukać łącznika, zabezpieczyć go i wyniesienie go do strefy "czystej" STRZELANIE Jedna osoba + dwie tarcze + dużo kartek-tarcz + dwa strzeladła + bardzo dużo amunicji Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : Wyznaczyć i znakować teren strzelania tak aby było bezpiecznie (nie strzelać w stronę nadchodzących i dochodzących patroli.) Przygotować dwie tarcze i "broń" Przy strzeleniu do tarcz należałoby zakładać każdorazowo nową tarczę Z braku tarcz mogą być butelki PET z piaskiem (2-3 garście na dno jako balast) w ilości 4-6 szt. Strzelają w systemie 2+10 ( punktuje 10 najlepszych strzałów) WĘZŁY Jedna osoba oraz trzy linki 10m Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : Patrol ma za zadania na jednej lince zawiązać i nazwać jak najwięcej NIE POWTARZAJĄCYCH SIĘ węzłów. Oczywiście NIE WOLNO ROZCINAĆ LINKI !!! Punktować ilość, jakość oraz opis węzłów (czy potrafią je nazwać) POLE MINOWE DO ROZMINOWANIA Jedna osoba + taśma 150-metrów + 10-15 szpilek do przyczepienia taśmy do ziemi + grabie + zegarek + saperka + 6 "wykrywaczy min" (dwa na patrol) + 25 min drewnianych + 20 min metalowych) Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : Wyznaczyć i oznakować taśmą przyczepioną do ziemi cztery kwadraty 10x10 metrów . Na terenie każdego kwadratu zakopać nieregularnie 10 min. na różnych głębokości ale max 20cm. Teren po ukryciu min musi zostać zagrabiony. Dać patrolowi DWA "wykrywacze" i informację, że na polu są dwa rodzaje min metalowe i drewniane. Dać patrolowi 2 minuty na ustalenie taktyki i włączyć czasomierz. Punktować ilość wydobytych min. Zadaniem patrolu jest zlokalizowanie i wydobycie min z jednego kwadratu w czasie 10 minut. Patrol może używać także swoich wykrywaczy (np. noży) ROZPOZNANIE Jedna osoba + zdjęcia i sylwetki .sprzętu wojskowego NATO (zestaw łatwiejszy i trudniejszy) Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : Patrol dostaje od Was 10 zdjęć sprzętu wojskowego i 10 sylwetek bocznych sprzętu armii RP oraz NATO. ZDJĘCIA OCZYWIŚCIE DO ZWROTU !! Jest to sprzęt marynarki wojennej, lotnictwa, wojsk lądowych oraz broń indywidualna i zespołowa. Należy podać typ i rodzaj sprzętu (np.fregata rakietowa USA typ.Oliver Hizard Perry, czołg francuski typ. Leclerc itp.) Dla patroli żeńskich wystarczy podanie rodzaju sprzętu (np. czołg, samolot bojowy, transporter opancerzony, okręt rakietowy itp) Punktowana jest ilość prawidłowych odpowiedzi. POLE MINOWE DO "PRZEJŚCIA" Jedna osoba + min 64 kartki + 20 rezerwowych (12+10 kartek pustych , 40+10 z hasłem "BUM" , wejście , wyjście) Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : Na ziemi ułożyć szachownicę 8x8 kartek.. po przekątnych na rogach położyć kartki "wejście" i "wyjście" a reszta jest odwróconą czystą stroną na wierzch. Wcześniej, przed odwróceniem, położyć kartki puste i te z hasłem "BUM" tak aby po nie za prostej drodze dało się ruchem konika szachowego dojść ze starty do mety. Dopiero potem odwrócić kartki. Punktować odległość od startu liczoną w prostej linii lub za którym razem doszli do mety. Zadanie patrolu to wyjście z pola minowego ruchem konika szachowego. Po stanięciu na pole należy sprawdzić czy nie jest się na minie. Po wejściu na minę należy wrócić do startu. Każdy patrol ma 8 prób. NAWIGACJA PUSTYNNA Jeden człowiek + min dwa kompasy + 3 zestawy "tras" Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : Kwadrat azymutów i kroków. Patrol dostaje kartkę z zaznaczonymi azymutami i ilością krok do pokonania. Po dotarciu na "metę" liczy się odchylenie od linii startu. Prawidłowa trasa powinna prowadzić spowrotem do punktu startu ale tego im oczywiście nie wolno mówić. Zadanie dla patrolu to przejść całością sił oznakowaną trasę, zatrzymać się w miejscu i dać znać obsadzie która obliczy błąd drogi. MOST LINOWY Jeden człowiek + 3-4 karabinki HMS + 30 metrów liny + 2x20 m linki 6mm Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : Przygotować most jednolinowy tak, aby nawet naciągnięty nie wylądował w wodzie. Co 2 patrole poprawiać naciąg mostu. Punktować spryt, pomysłowość, i oczywiście efekt końcowy. Patrolom słabszym i żeńskim można proponować pomocniczy sprzęt w postaci HMS-ów i linek 6mm Zadanie dla patrolu. Przeprawa po moście linowym przez rzekę. Most składa się z jednej tylko liny rozciągniętej ponad rzeką. Należy przeprawić siebie i sprzęt na druga stronę. Można sobie pomagać przy użyciu HMS-ów i linek ( wskazane dla patroli żeńskich) Jeżeli mają swoje zabawki to niech się bawią KUCHNIA Jeden człowiek oraz mięsko. Założenia wstępne : - Na każdy punkt patrole mają średnio 30 minut ( 20 na dojście i 10 na zadanie ) - Na starcie każdy patrol otrzymuje mapę z zaznaczonymi strefami punktów oraz zaznaczonym punktem startowym od którego zaczynają. - Na mapie zaznaczony jest także punkt mety-kuchnia do którego patrole docierają równo w 6,5 godziny od chwili opuszczenia startu. ZADANIE DLA OBSŁUGI PUNKTU : Wydać mięso. Punktować punktualność przybycia na teren punktu, efekt końcowy, pomysłowość wkład pracy i czas trwania przygotowania posiłku. Dać im czas na wykonanie zadania to 120 min. od chwili wydania mięska Gotową potrawą należy poczęstować również obsadę punktu w celu oceny. Patrole dostają kawał mięsa. Mają urządzić kuchnię i przyrządzić posiłek. Powiedzieć, że punktowana jest pomysłowość w przyrządzaniu i jakość potrawy.